ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΝΕΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ,ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΑΤΗΣΤΕ SUBMIT

Πέμπτη, Ιουνίου 16, 2011

Οδηγίες συμπληρώσεως μηχανογραφικού δελτίου 2010-11 ηλεκτρονικά.

Στο παρακάτω βίντεο θα έχετε την δυνατότητα να δείτε ενα tutorial (οπως λέμε στα ...Ελληνικά), με οδηγίες συμπληρώσεως του Μηχανογραφικού δελτίου οσων εδωσαν Πανελλαδικές εξετάσεις φέτος.Το μόνο που χρειάζεται είναι να προμηθευθείτε κάποιο κωδικό απο το σχολείο σας,τα στοιχεία σας όπως σας έχουν δοθεί με το καρτελάκι -ταυτότητα που δώσατε εξετάσεις και ενας υπολογιστής με σύνδεση στο διαδίκτυο (σπίτιου,φίλου,internet cafe, φροντιστηρίου  ή σχολείου που πηγαίνατε).


video

Καλή επιλογή και καλή τύχη.

Παρασκευή, Ιουνίου 03, 2011

ΝΗΣΤΕΙΑ,Επιστήμη και θρησκεία. Διάφορα Θρησκευτικά θέματα,PART VI.

Πώς εμφανίστηκε ή νηστεία στις θρησκείες  και γιατί θα έπρεπε να τηρούμε τις ημέρες των νηστειών που καθορίζονται από την Χριστιανική θρησκεία; Τι ρόλο παίζει η μεσογειακή λεγόμενη διατροφή στην νηστεία;  
Ας προβληματιστούμε: Απαγορεύεται το χοιρινό στους Εβραίους και στους μουσουλμάνους...Λογικότατο (σήμερα).Για κάντε μια βόλτα στην έρημο και φάτε ένα ζαμπονάκι ZWAN; Με 40 βαθμούς υπό σκιάν έτσι και φας ένα χοιρινό..Θα πας μια ώρα αρχύτερα!!!
Οι νηστείες δεν είχαν την σημερινή μορφή από την αρχή νηστεία > νη (στερητικό) + σιτεύομαι (τρώω...) = δεν τρώω τίποτα! Εξυπηρετεί κυρίως ανάγκη πνεύματος με το να στερείς το σώμα.
Έρχεται σήμερα βέβαια  η επιστήμη να επιβεβαιώσει και την σωματική ωφέλεια από την τήρηση των νηστειών. Παλαιότερα μόνο οι γιατροί και ερευνητές της εποχής ήταν σε θέση να γνωρίζουν, αν και δεν ήταν σε θέση να μπουν σε λεπτομέρειες.Αν τους έλεγαν τότε ότι πρέπει να κάνουν αποτοξίνωση και να μην τρώνε κρέας (ιδίως αρνί = γεμάτο χοληστερίνη=, γιατί μιλάμε για κτηνοτρόφους αιγοπροβάτων κυρίως) για το 1/3 της ζωής τους ,θα γελάγανε. Έτσι μέσα από το καταξιωμένο και δημοφιλές για εκείνη την εποχή «κοινωνικό κίνημα» θεσπίστηκαν οι νηστείες που είναι 40 ημέρες την Άνοιξη (Πάσχα),40 ημέρες τον Χειμώνα (πριν τα Χριστούγεννα) και 15 ημέρες πριν το 15αυγουστο (και φυσικά ενδιάμεσα στην εβδομάδα), είχε και από ιατρικής πλευράς νόημα . Αλλά όπως είναι λογικό δεν παρουσιάστηκε έτσι....πέρασε και μέσα από διδαχές του Xριστού που στο κάτω-κάτω της γραφής το ίδιο νόημα είχαν. Την στέρηση αλλά και την ευζωία.
Όταν αναφερόμαστε στο μοντέλο της Μεσογειακής Διατροφής, ουσιαστικά μιλάμε για το διατροφικό μοντέλο της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης, το μοντέλο που έθρεψε και γιγάντωσε τους προγόνους μας, από τα βυζαντινά χρόνια μέχρι και σήμερα.
Οι «περίοδοι της νηστείας», που συνιστά η ορθόδοξη χριστιανική μας παράδοση καθόλη τη διάρκεια του έτους, βοηθά αναμφισβήτητα τόσο στην πνευματική όσο και στη σωματική μας υγεία. Το πραγματικό νόημα της νηστείας της ορθόδοξης εκκλησίας σηματοδοτείται από τις έννοιες «εγκράτεια» και «προσευχή». «Εγκράτεια» σημαίνει αποχή από υλικές απολαύσεις, αποχή δηλαδή από τον υπερκαταναλωτισμό υλικών αγαθών και «προσευχή» σημαίνει στροφή προς τον Θεό κι επικοινωνία μαζί του, γεγονός που αποκτά σάρκα και οστά όταν η στροφή αυτή γίνεται προς τα ενδότερα της ψυχής μας και μετουσιώνεται σε επαφή και «δόσιμο» προς τον συνάνθρωπο. Αλλά  ο παραπάνω συνδυασμός μαζί με την τη λιτοφαγία και την ολιγοφαγία, έχει και ένα επιπλέον όφελος «μέσα σε μια κοινωνία υλοκρατούμενη, υπερκαταναλωτική, απαιτητική», την οικονομία στον πολυστένακτο οικογενειακό κορβανά, όπως συμβούλευε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός πριν 225 χρόνια, περίπου.
Κατά τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο η νηστεία της Μ. Τεσσαρακοστής καθιερώθηκε επειδή: «παλαιά πολλοί Χριστιανοί προσέρχονταν στα μυστήρια χωρίς καμιά προετοιμασία, και μάλιστα την εποχή που ο Χριστός τα συνέστησε. Αντιλαμβανόμενοι λοιπόν οι πατέρες την βλάβη που προκαλούσε η έλλειψη προπαρασκευής, αφού συγκεντρώθηκαν, καθιέρωσαν σαράντα ημέρες νηστείας, προσευχής, ακροάσεως του θείου λόγου, συνάξεων, ώστε, αφού, καθαρθούμε όλοι από τα πάθη μας με κάθε προσοχή και επιμέλεια και με προσευχές και ελεημοσύνες και νηστείες και αγρυπνίες και δάκρυα και με εξομολόγηση και με όλα τ’ άλλα, να προσέλθωμε με καθαρή κατά το δυνατό συνείδηση». Και ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός σε μια περιοδεία του, σήμερα, θα μας κήρυττε: «πρέπει και ημείς, αδερφοί μου, οι ευσεβείς χριστιανοί, να νηστεύωμεν πάντοτε, μα περισσότερον την Τετράδη, διότι επουλήθηκε ο Κύριος και την Παρασκευή διατί εσταυρώθη. Ομοίως έχομε χρέος να νηστεύωμεν και τες άλλες Τεσσαρακοστές, καθώς εφώτισε το Άγιον Πνεύμα τους αγίους Πατέρας της Εκκλησίας μας και μας έγραψαν δια να νηστεύωμεν, να νεκρώνωμεν τα πάθη, ταπεινώνωμεν τη σάρκα, το σώμα, όπου είναι ένας λύκος, ένα γουρούνι, ένα θηρίον, ένα λιοντάρι … Φυλάγετε αυτές τις τέσσερες Τεσσαρακοστές, χριστιανοί μου;… Αν είσθε χριστιανοί, πρέπει να τες φυλάγετε, μάλιστα την Μεγάλην Τεσσαρακοστή». Γίνεται από τα παραπάνω εύκολα κατανοητό, ότι το πνεύμα της νηστείας στην εκκλησία μας δεν περιορίζεται μόνο στην καθαρά υλιστική αντίληψη της τροφής.
Η Σαρακοστή ονομάστηκε Μεγάλη, όχι μόνο για τη μεγαλύτερη διάρκειά της από τις άλλες μακρές νηστείες του έτους, αλλά και για να εξαρθεί η σημασία της τόσο ως προς την αυστηρότητα της νηστείας και γενικότερα της ασκήσεως, όσο και ο σκοπός της που δεν είναι άλλος από την πνευματική μας προετοιμασία για τη κορυφαία εορτή του Πάσχα. Αυτή την περίοδο, κάθε Τετάρτη και Παρασκευή έχει άλαδο, και τις άλλες μέρες έχει λάδι. Την 25η Μαρτίου και την Κυριακή των Βαΐων έχει ψάρι. Την Καθαρή Δευτέρα έχει αυστηρά άλαδο, προς απογοήτευση ίσως όσων θέλουν να «καθαρίσουν» τα περισσεύματα της προηγουμένης, προφανώς για να αναπαύσουν με τέτοια ευλογοφανή άλλοθι και παραπειστικά τερτίπια τη συνείδησή τους. Με περισσή σοφία η εκκλησία μάς οδηγεί με ρυθμούς σταδιακής κλιμάκωσης προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή προσαρμογή στη Σαρακοστή, θεσπίζοντας την εβδομάδα της Τυρινής, όπου «απαγορεύεται» μόνο το κρέας. Εμείς μπορούμε άραγε, αν θέλουμε, να «επιβιώσουμε» για 48 μέρες χωρίς κρέας, αυγά, γάλα, τυρί κλπ; Η απάντηση είναι ανενδοίαστα καταφατική.

Σήμερα, υπάρχει υπερπληθώρα αγαθών και μπορούμε εύκολα να προσαρμόσουμε το διαιτολόγιό μας νόστιμα και υγιεινά με πρώτες ύλες, και να δημιουργήσουμε μεγάλη ποικιλία νηστίσιμων φαγητών.
Δυστυχώς στις μέρες μας, η διατροφή του ανθρώπου έρχεται αντιμέτωπη με ένα σύγχρονο τρόπο ζωής που χαρακτηρίζεται κυρίως από ανελέητο κυνηγητό του χρόνου, που έχει ως αποτέλεσμα την καθιέρωση ξενόφερτων διατροφικών προτύπων από μικρούς και μεγάλους, τα οποία οδηγούν σε σοβαρές βλάβες της υγείας μας, όπως η στεφανιαία νόσος, ο σακχαρώδης διαβήτης και η παχυσαρκία. Από την άλλη, είναι γνωστό ότι το 35-65% των διαφόρων μορφών καρκίνου μπορούν να προληφθούν με την κατάλληλη διατροφή. Στα πλαίσια, λοιπόν, της πρόληψης που κινείται η σύγχρονη διατροφική επιστήμη για την προαγωγή της υγείας, είναι πλήθος τα πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα για την αξία της νηστείας. Η επιστημονική ομάδα διαιτολόγων - διατροφολόγων «Διατροφή» συνιστά[Ε. Ζουμπανέας, Μ. Μανωλαράκης «Τι καλό θα μαγειρέψεις… σήμερα, μαμά;», εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 2002]: «Να οργανώσετε το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής σας με βάση το Ορθόδοξο Εορτολόγιο», ενώ ο διακεκριμένος καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης κος Α. Καφάτος με βάση τις ερευνητικές του μελέτες έχει δηλώσει ότι: «χριστιανική νηστεία και υγιεινή διατροφή είναι για τη μοντέρνα Ιατρική σχεδόν ταυτόσημες έννοιες».
Τα άλλα μέρη: PART I,PART II,PART III,PART IV,PART V.